tisdag, november 26, 2013

Step card

Hej!

Har på några av mässorna i höst gjort detta julkort och genast fått en otrolig respons på att det ser så avancerat ut. Men vet ni, det är super lätt :-)  Detta kort har jag gjort till Engströmsbloggen.

Med diesen stepcard får du lätt fram en kortstomme, och de delar som du använder att dekorera in och utsida med. På detta kort har jag sedan valt att skrapa kanterna med distressverktyget från Prima, och chalkat kanterna med en brun dyna. Sedan sydde jag runt alla kanter. På så vis har jag snabbt och enkelt skapat en slitet och samtidigt mer arbetat intryck.

I nästa steg stansade jag ut husen och tomten med renarna, i två olika mönstrade papper. Bakom fönsterna klistrade jag fast små bitar av gult cardstock för att det ska se ut som det lyser i fönstren. Chalkade därefter kanterna och monterade dem med 3D kuddar. Månen stansade jag ut med en cirkelpunch och stansade en gång till i den för att skapa en halvmåne.

Och så här ser det ut:





På nederkant av kortet har jag lagt Glittering No-Fire snow från Duncan.



På månen och stjärnorna har jag lagt ett lager med Mod Podge Extreme Glitter Finish. Det syns tyvärr inte på bild, men det ger en fin glittrig finish.


Du behöver följande dies och stansar :

Cheery Lynn design B323 Winter Neighborhood Border
Cheery Lynn design B326 Santa's Sleigh and Reindeer
Cheery Lynn design B 348 Step Card 
Sedan har jag använt Fiskars puncharna:
2355 Hand Punch Droppe (Stjärnan)
Och en Fiskars cirkel punsch 1"

Papper: Spillbitar och papper från MME, Lost and Found från vintern 2011.

På baksidan valde jag att sätta en vacker textstämpel från Vilda Stamps för att göra ett snyggt avslut.

Det här kortet är perfekt om man vill göra många lika kort. Man enkelt stansa ut många åt gången och snabbt göra ett kort som ser väl arbetet ut trots att det är enkelt ;-)

Kram och Pyssla lugnt
/Anna-Lena

2 kommentarer:

shulsart sa...

Adorable card, great use of your Cheery Lynn Designs dies. I love the distressing and vintage feel to it.

Nicecrane Designs sa...

Absolutely amazing creation,,,,,,,love the vintage look and this folded card.