fredag, januari 28, 2011

Framme

Nu är vi här! Går inte att fatta att det var ett helt år sedan vi var här sist, för jag vet inte vart tiden har tagit vägen.

Resan gick bra, den var lång men förutom att vi blev försenade nästan 2 timmar i London, då de behövde byta ut en Power engine suplyer. Gissa om det lät lugnande??? Nu var det power till ugnarna tydligen och inte motorn så det var ju skönt, och fram kom vi, 3 filmer och lite TV tittande senare typ 10 timmar på planet. De lyckades flyga in ca 1 timme i alla fall.
Nackdelen med flyg är ju att utrymmet inte finns :-( Han som satt framför Lisa var en gigantisk man som fällde bak sitt säte max och lite till av tyngd, ja utrymmet blev inte stort framför näsan då inte.


Stig, Lisa, Jag och Katarina på Heathrow i väntan på att få gå ombord.


Lisas med sitt något tajta utrymme.

Sedan var vi äntligen i värmen :-) + 25 klar blå himmel och SOOOOOOL :-)

Serut som det bara är Stig som är glad att komma till LA ;-) Men lung bara oturligt taget fota he, he alla var glada, men trötta.

Tog en minibuss till hotellet som ligger i Down Town LA, och heter Miyako hotel och det ligger i Littel Tokyo.

På väg in i LA

Höga hus.

Det är jätte fina rum med en härlig utsikt över staden på 8:e våningen. Bilder från rummet kommer imorgon när det är ljusare och jag har röjt undan det jag tömt ur resväskan ;-)

Så här vackert är det att titta ut när solen går ner:

Tror ni det finns annat än sushi att äta här då??? Vi hittade tillslut en Japansk restaurang med grill, där jag valde Biff i Sukiaki. Trist smaklös buljongsoppeaktigt med segt kött. Men jag och Lisa har nu lovat varandra att vi i alla fall ska testa sushi innan vi åker hem.

Sedan kan jag lova att det var en trött Höna som stapplade till hotellet och föll ihop sovandes på sängen typ vid 20 tiden här.... kanske inte så bra att somna då så tidigt men det fanns ingen möjlighet att vara vaken mer då. Gissa vad klockan var när jag vaknade????


03:15!!!!!! GRATTIS visade sig att Lisa inte heller kunde sova mer så här sitter vi nu 04:45 vid datorn bägge två. Ska ta och duscha och försöka få cirkulation på min stackars nacke som inte gillade att flyga och sova i en ny säng (fast sängen är ljuvlig).

Saknar barnen och älsklingen som jag inte ens han med att träffa innan jag åkte då jag åkte på onsdag kväll och han kom hem på torsdag kväll. Men jag hoppas att få SKYPA med dem om några timmar när de kommer från skolan.

Idag sägs det att vi ska får soligt och +20, vi ska hyra bil och åka till Santa Monica Beach och till någon Shoping Mall. Och dagens lunch blir inte Sushi utan sallad på Bubba Gump :-)

Kramar från LA
Anna-Lena

3 kommentarer:

HelenaN sa...

Å så avis jag känner mig när jag läser det här... Hoppas ni får en helt underbar vistelse i Amerikatt! Själv ska jag till NY i juni å får längta dit istället :))
*kram*

Hegu sa...

Det är sååå skoj att läsa om er resa! Ha det så gott!!

Kram
Helen

Anonym sa...

Se helt fantastiskt ut...vilken underbar resa ,kramar till er alla och det skall bli så roligt att få höra vad ni har varit med om....o vad ni har sett för fina nyheter:-))
kram