fredag, maj 09, 2008

ENERGI TJUVAR

Jag har några energi tjuvar i min närhet. Dessa ställer just nu till det MYCKET för mig. Känner hur jag konstant går runt och blir på dåligt humör för dessa, och för hur mycket dessa ställer till för mig och andra i sin närhet.


Ska försöka ta mig ur det men det är jobbigt och det är så mycket som cirkulerar just nu. Känns som hela livet hänger på små sköra trådar och jag behöver all styrka jag kan få, tyvärr når jag den inte alltid just nu då dessa sköra trådar kapas på vägen dit.


Men jag har en underbar make och underbara barn! Det gäller väl att fokusera på det lilla jag faktiskt har och glädjas år detta. Vi sätter snart spaden - eller ska vi säga grävmaskinens skopa i marken och börjar resan mot ett större hus (jippi) och mycket annat ovisst kanske kan få sin lösning, en vacker dag så arbetar älsklingen lite närmare hoppas jag.


Hm så var det sagt. Detta ska jag scrappa om en annan dag tror jag bestämt!


Ikväll ska jag stöpa ljus JIPPIII!!! MEn först är det bakning och städning på programmet.
Men först så en liten bild på Verner McPutton.
Venne fyllde 5 år (hjälp vart tar alla tiden vägen) i lördags och av Moster och Kusinerna så fick han Inlines, här övar han med Marie. HAn var jätte duktig min Stora Prins.
Puss och Hej från Mej som ska lära mig att lyssna på mitt hjärta och inte låta andra suga ner mig! Bra va? Men kanske inte alltid så lätt! Men jag har lovat min man!
/Anna-Lena

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad tråkigt med energitjuvar. Lyssna till ditt hjärta du, det gör du helt rätt i. Själv försöker jag ta mig tillbaka till livet från sjukdomens jobbiga land. Fy och pest att vara sjuk nu när det är så undebart väder ute.

Kram på dig!

Cicci sa...

Vilken liten gobit. Man kan riktigt se hans stolthet.
Lära sig att säga nej, avspisa energitjuvar och lyssna på sitt hjärta är en konst. Jag tränar, gör framsteg och det ger mig energi och familjen glädje.
Skickar en stärkande kram till dig.
=0)