måndag, februari 04, 2008

På väg tillbaka

Ja så insjuknade då stor plutten i natt. Men jag hade i alla fall fått sova ikapp mig lite sedan maraton natten innan så det var helt ok att klockan 04.20 starta igång tvättmaskinen, fixa en flaska välling till Hilma som vaknat av tumultet av en inte helt smidig mamma som sprang runt och letade efter hinken som vi haft natten innan. Verner tittade yrvaket upp över sängkanten (ja när Håkan är borta sover de alla inne hos mig) han konstaterade bara att - jasså kräks Arvid nu, sedan lade han sig och fortsatte att sova:-)



Hilma var lite mer intresserad men efter en flaska välling så somnade hon om. Och Arvid plutten låg skakandes i sängen och bad om ursäkt för att han väckt alla. Ibland älskar man sina barn så mycket!



Ja sedan blir det eftermiddag och allkräksjuka tycks vara som bortblåst, däremot inte retsjukan, den som driver en storebror att hia upp och reta sina syskon till att göra mer eller mindre idiotiska saker. Ja och dessa tillfällen älskar man dem (lite mindre).



Så klockan 18:30 åkte hela bunten i säng, men det var en kamp det med, den lilla söta 2 åringen kan snabbt förvandlas till en envis litet gris som vägrar ge sig, så tyst och sovandes var inte barnen förräns 20:00. Efter att Hilma ett antal gånger upprepat -Jag kaa inte sjooova hellel!

Men mamman gav sig inte!



Nu ska jag sova och förbereda mig på ännu en underhållande dag med alla tre leksugna barnen hemma från skola/dagis... Gissa om det blir semester på onsdag när jag kan börja plugga igen!



I morgon ska jag försöka få till det och fota av en del jaghar gjort, det har faktiskt blivit en del i helgen, men idag har inte krafterna funnits.



Kramar och godnatt!/Anna-Lena
(Jiiihaaaa på fredag kommer Håkan)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du, med sjuka barn är det tufft att vara mamma. Men visst är det så att man älskar dom lite extra mycket när dom är så där goa. Kram på dig!

elsamaja58 sa...

Det är såna där dagar som man hotar med att ställa dom vid grinden, och hoppas på att nån vill ha dom, eller säljer dom till lägstbjudande, eller....ja listan kan göras hur lång som helst, men jag lovar dej, det blir folk av dom änså, även om man hotar dom med både det ena och andra...TRO MEJ...

Kram

Unknown sa...

Har det en gång börjat och man har fler än ett barn så går det gärna "laget runt". Så gulligt av honom att be om ursäkt för att han väckt alla trots att han mådde urpyton!!!

Mina barn är stora men de tycker i alla fall att mamma är bra när de är sjuka... fast min sons bön (nu 18 då 15-16)om att jag skulle skjuta honom när han satt på toa med en hink i knät lyssnade jag inte på. Som tur är har jag plåtmage och minns inte när jag hade magsjuka sist...

Små barn som inte vill sova, ja det var tider det. Sonen han gick snällt och lade sig, men lillsyrran var det värre med. När hon var mindre fick jag gå runt och bära på henne tills hon slocknade, lite äldre fick jag ligga bredvid och hålla fast henne så hon låg stilla tills hon somnade... Numer är det oro för sonen som är ute och kör bil som är mitt bekymmer...