söndag, januari 27, 2008

Hata, hata, hata söndagar!!!!

Ja i alla fall söndagar då Älsklingen åker till Norge för att jobba, och särskilt då denna då jag vet att han är borta 12 dagar!

Har gråtit och varit allmänt tjurig hela dagen, STACKARS mina barn.

Som tur är kom Mia och hennes barn så att jag fick lite sällskap och lite pysslat. Fast det är ju fler än jag som är på ett olidligt humör. Stor vilden fyller 7 på tisdag och har en svår 7 års trots just nu med utbrott på allt och alla.

2 åringen har blivit en liten ragata som vill bestämma det mesta och får hon inte som hon vill, ja då skriker hon. Och jag kan lova att damen har röstkapacitet!

JA sedan har vi ju en 4 åring (snart 5) som inte går av hackor han heller, så ja livet på Strandvägen är lite grinigt just nu!

SKa få dem i säng i tid, och sedan koka en stor kanna te och sedan blir det lite pyssel i lugn och ro för att samla alla tankar. Sedan blir det paket shoping i morgon samt jakt efter lite webkamera m.m.

Tänk att min lille plutt blir 7 år på tisdag. Hur kan tiden ha gått så fort.

Ska fota lite LO:er i morgon. Fick hela 6 st gjorda hos Lisa när vi pysslade igår, måste bara fixa lite med rubriker samt lite mera dekorationer så är de klara att visas upp.

Ja och idag har jag i alla fall fått en klar, även den ska fotas i morgon, men den är till Skisse cupen på Papirgleder, så jag vet inte om jag kan lägga upp denhär ännu, detta måste undersökas:-)

Nu till kvällsmaten och nerstuvningen av Vildar!

Kramis en ensam Höna

1 kommentar:

elsamaja58 sa...

Hej gumman
Usch ja, vad jobbigt sånt där är, jag minns fortfarande hu dj..ga söndagarna var, när mitt EX låg i lumpen, i nästan ett år, inte långt bort, men avståndet är ju inte avgörande, när dom måste vara väck hemifrån, jag väntade dessutom Lillemor under den tiden.
Jag tror nog att Arvids trots har säkert med Håkans bortavaro att göra, en jobbig ålder där dom vacklar upp och ner, från liten till stor, och dessutom detta. Försök att få honom att sätta ord, eller rita vad han känner, så ni kan hitta ett sätt att tackla det på, så ni står ut allihop.
Kram till er alla.