måndag, augusti 13, 2007

Måndag morgon, med besiktning och sjuka barn!

Att åka på bilbesiktningen är bland det jobbigaste jag vet, känner mig alltid som en bov, fast jag inte har något att dölja, hmm konstigt. Och idag var det dessutom släpvagnen, så jag var tvungen att köra släpet till Rättvik. Men det gick ju brta, precis som det brukar göra...

Bara det att nu när jag startade bilen så har monitorn med färddator och Navigatorn låst sig! Hur kan det hända de kopplade ju inte på nått elektrist på bilen , hmm får ringa BMW gurun i Bolänge Mr Checke! Alltid ska det då ske när jag är ensam hemma.

Ja så vidare ensamt blev det ju inte i sängen i natt då. Fast vidare positivt var det ju inte, även om det är mysigt att ha barnen inne hos sig när Håkan är borta så är inte en propeller med 40 graders feber särskilt mysigt.

Verner snorade under hela dagen och somnade lite varm igår kväll, sedan vaknade han vid 1 tiden med skyhög feber och bara yrade och skulle ligga , NÄRA sin mamma. JÄTTE MYSIGT!

Gissa om man var pigg i morse, jag som trodde att jag skulle kunna jobbat unand lite i bystugan men icke då!

Så det blir en still ainne dag medans det regnar, hm gissa vad jag ska göra? *Fniss*

Ja först ska jag byta den veddervärdiga bajs blöjan på dottern som står här brevid och säger Ush, ush mamma äckit :-) *asg* Sedan ska jag göra klar A:s present. Håller på att scrappa ett album till våran "extra" som som ska flytta och börja på Gymnasium nästa vecka.

A är vännernas som som är 16 år och som brukar vara här så mycket att barnen nästan tror att han är en bror. Kommer att sakna hans sällskap nu i höst då han flyttar. HAn har varit ett bra sällskap när Håjan varit i norge.

Nej fy fan vad det luktar måste gå!

Ska försöka fota lite om det kan bli lite bättre ljus ute, har en hel del nytt att visa!

Kramis Anna-Lena

Inga kommentarer: