fredag, april 13, 2007

Vårsolen lyser

Idag har det varit en sådan där helt underbar vårdag. Och jag ville få så mycket gjort, men det blev nästan inget alls.

1: jag vaknade 8:30 av att telefonen ringde, Svärmor som såg efter Hilma ringde för att berätta att Hilma just somnat om!!! Men jag som soooov, och Verner som med. Men inte längre NUUU!


2: jAg vaknade med en rejäl huvudvärk, kraxande hals och hosta och mådde pyton.


3: Farmor ringer och säger att hon så gärna kör upp Hilma så slipper jag åka med pojkarna. Jippi en hel dag att fixa en massa på, räknar kallt med att Farmor kommer med Hilma mot kvällen eftermiddan, för det är ju då jag skulle ha hämtat henne.


4: Börjad fram emot 12 vakna till liv så pass att jag orkar börja städa innan Mia ska komma på besök. Hinner städa badrummet till hälften och vårat sovrum.

5: kokar en kanna kaffe för att titta lite på solen och få lite stärkande koffein i mig.


6: En bil kör upp på gården. Jippi kommer Mia, glöm den tanken! Det ät farmor som kommer Redan!!! TYP 3 timmar tidigare än vad jag räknat med. Hela dagen faller här samman!!!

7: Mia kommer dagens räddning! Lite vettigt samtal och trevligt sällskap:-) Hmm du Mia jag far nog en vända till Falun imorgon:-)

8: HAr nu ätit Tacos och laggt hilma som inte vill sova, köket måste röjas, ja hela huset måste röjas undra om det finns någon traktor som står med snöbladet på efter snöröjningen, kanske kan få låna den :-)

Nu ska jag ta och se till att få Hilma att sova, ladda DVD:n med en barnfilm, sätta fram lite godis och hoppas att Vildarna håller sams. Sedan ska jag diska och sedan krypa upp i soffan med en scraptidning och en kopp te!

Sedan ska jag hoppas att morgon dagen blir en bättre dag!

Gjorde ett kort i söndags till Min svåger och hans tjej, vi var och hälsade på i deras nya hus.




Och så en LO, till Svensk Scrapbookings månads utmaning, att scrappa om sig själv:-)







Kram nu drar jag filten över huvetet/ Anna-Lena

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow! Vilken dag! :-D

Gillar din layout skarpt!