måndag, augusti 14, 2006

Cybercrop helg

Vilken rolig helg det har varit.

Det började inge bra på lördagen. Håkan skulle ta med gossarna till en flyguppvisning men Arvid bestämde sig för att stanna hemma och leka hos en kompis. Hilma skulle vara hemma med mig.

Efter 30 minuter kom Arvid med kompis hem och med sig hade de Eriks katt som gått efter dem hela vägen.

Så var huset fullt igen då. tre barn som pockade på uppmärksamhet, en katt som skulle vara mitt uppe i allt. Så min stilla cropdag blev inte så stilla. Det tog mig 6 timmar att genomföra första utmaningen.

Men jag blev riktigt nöjd med den, förutom att jag missade att man skulle följa vissa regler..... Det var en produkt utmaning och jag trodde att bara man hade allt på listan så kunde man sväva ut med lite egna ideér med.

Så det som inte fick ingå var fluidchalkens på kanterna och foamstämplarna. Om man nu inte räknar dem som fotohörn för det fick ju faktiskt vara med...

Men jag ville inte kladda över det jag stämplat med mera fär g för jag var så nöjd med den.


Kortet är taget med Runes digital kamera i brunton, sedan har Lisa hjälp mig förstora och skriva ut på skrivaren.

Toppen är så nöjd, gillar färgerna.

Ska göra två stycken med Arvid och Hilma med i samma nyanser, måste bara be om lite utskrifter.


Har tänkt ut lite utmaningar nu till denna veckan som jag skrev! :-)

Scraputmaning Vecka33

Under helgen utmandes vi av Webmosterhelene att snabb scrappa på 20 minuter. Du fick 5 minuter på dig att plocka fram det du ville använda. Det var riktigt skoj. Jag tog tag i några kort som jag gått och funderat mycket på och inte fått till något bra och som jag hela tiden laggt åt sidan.

Så min utmaning är. TA fram de där lorten du alltid lägger åt sidan och inte kommer dig för att göra något med. Dessa ska scrappas denna veckan åtminstone 1 LO!!!!!

KORT UTMANING VECKA 33:

Gör ett kort och skicka det till någon som du har försakat under semestern, någon som du borde ha hälsat på eller som du inte talat med på länge.

Skicka gärna länkar och visa mig om ni gör några av mina utmaningar.

Ska fixa till en skiss oxå under dagen det bara måste jag ju:-) HAr en ide som jag bara måste fixa till lite få se om jag kan klara att få med den, man är ju inte super haj på detta med datorn...

Kramis det var allt för just nu. JA just det superduper tack till JAne på scrapaddicted
för en otroligt välgenom tänkt och bra genomförd Cybercrop på Scrappiz i helgen.

Kramis Anna-Lena

Inga kommentarer: